Nens esquinçats per la guerra · Irlanda 2017-18

arpilleres projeccio7
Després de les onades, exposició intervinguda amb personatges elaborats amb la tècnica de les arpilleres. Al Linen Hall Library a Belfast (Irlanda del Nord)

Descripció i context

De l’1 de març de 2017 al 29 de novembre de 2018 a Irlanda

Nens esquinçats per la guerra és una iniciativa de Conflict Textiles i INNATE (Irish Network for Nonviolent Action Training and Education) i la col·laboració de la Fundació Ateneu Sant Roc. Una exposició itinerant formada per tèxtils, fotografies, cartells, postals, cartes…

Els tèxtils, compostos d’arpilleres i tapissos, principalment d’Amèrica del Sud i Europa, fan una mirada a l’impacte devastador de la guerra i les conseqüències que pateixen els infants. Entre les arpilleres hi ha dues de la Fundació Ateneu Sant Roc: La maternitat d’Elna i Després de les onades.

Les fotografies pertanyen a l’exposició Després de les onades, desenvolupada per la Fundació Ateneu Sant Roc a partir d’una experiència amb persones refugiades a Grècia i que remunta a través del temps, passa per diferents conflictes bèl·lics i arriba a l’exili dels republicans, un cop acabada la Guerra Civil Espanyola.

Tots aquests elements i les activitats associades com tallers, xerrades i visites guiades van generar espais de reflexió per descobrir i aprofundir sobre la situació en què es troben les persones, en especial els infants, que fugen de la seva terra.

A la inauguració en la Linen Hall Library de Belfast van intervenir Roberta Bacic, curadora de l’exposició, Rob Fairmichael d’INNATE i Mairead Maguire premi Nobel de la Pau que va fer un clam per la pau: “Hem de canviar de mentalitat, deixar d’invertir en la guerra i invertir en la humanitat. Hem d’aturar la política de destrucció, de dominació. És possible!”

Itinerància

05/09-29/11 Roe Valley Arts and Cultural Centre, Limavady, Irlanda del Nord

08/02-24/03 Regional Cultural Centre, Letterkenny, Co. Donegal, República d’Irlanda

02/10-27/10 Verbal Arts Centre, Derry, Irlanda del Nord