Drets Humans

Taller Jornades Marçvuitdona 2013

arpilleres taller2b

Descripció i context

Marçvuit Dona van ser unes jornades per commemorar del Dia internacional de la dona. Es van realitzar activitats diverses, adreçades a diferents col·lectius, per tractar el tema de Dona i Drets fonamentals a través del tèxtil. La Fundació Ateneu Sant Roc, Dones i barri en xarxa i el Grup de dones arpilleres de Congrés-indians, amb la col·laboració de Roberta Bacic, van organitzar diverses activitats entorn a aquestes jornades: xerrades, cinefòrum, taller, i una exposició, entre d’altres.

Dins d’aquestes jornades, el taller d’arpilleres va ser un punt d’inflexió en la vida dels grups d’arpilleres de la Fundació Ateneu Sant Roc i Congrés-Indians, on les arpilleres xilenes dels primers moments del cop d’estat a Xile van servir d’inspiració. Després d’una projecció il·lustrada dels drets fonamentals, les participants es van dividir en dos grups per dialogar, reflexionar sobre l’actualitat del nostre país, les coses que ens preocupen i escollir un tema. Tot plegat va sorgir dues arpilleres que descriuen la situació de vulneració dels drets socials, amb les retallades del moment, i l’obligació dels Estats de vetllar pels drets de la seva gent.

El procés

2 arpilleres