Seguint les petjades de les persones desaparegudes

Taller 2019-2020

arpilleres taller4b

Descripció i context

Seguint les petjades de les persones desaparegudes neix d’un encàrrec-homenatge proposat per Roberta Bacic, investigadora en drets humans. Davant d’aquesta comanda, el Grup d’arpilleres de la Fundació Ateneu Sant Roc comencem cercant dins nostre en un passat no gaire llunyà i recordem germanes, pares, àvies, tiets… durant la Guerra Civil Espanyola.

Quan comencem a investigar, descobrim casos de morts a les cunetes, de nadons robats, de perquès sense resposta, de com, de quan, de quants… Però, no ens embalem! Fem parada! Cal centrar-nos. En aquest punt ensopeguem amb la història de Joan Pinyol, que busca el seu avi. Ens apropem a mares que busquen el seu fill o filla, persones que busquen els seus pares o gent que troba sense buscar com la família Rodrigo de Sant Adrià de Besòs. Tantes i tantes històries esfereïdores i punyents!

Molta informació, massa informació, massa persones desaparegudes! Un pas més, un esforç d’abstracció i tractem d’empatitzar amb el protagonista de la recerca, posar-nos a la seva pell i imaginar les seves emocions. D’aquesta experiència sorgeixen tres arpilleres fruit del diàleg i el consens a l’hora de sintetitzar, dibuixar i traduir al llenguatge tèxtil.

El procés i presentació

3 arpilleres

fasr2020 004

Cunetes

fasr2020 011

Nadons robats

fasr2020 009

L’abraçada
Col·lectiva

Acte de presentació de les arpilleres a la Fundació Ateneu Sant Roc.

Vídeo: TV de Badalona · La setmana · Publicat el 6 març 2020