22/12/2019

Som el dia de Nadal

Una altra vegada Nadal i el Cor de l’Ateneu compleix amb la seva programació. El passat diumenge 15 de desembre va compartir concert amb el Cor Scandicus. Un any més, i ja van XVII trobades, l’església de Sant Roc va acollir als cors i a un públic incondicional per donar el tret de sortida a les festes nadalenques.

El concert va començar a les 11 h del matí amb l’actuació del cor Sacandicus, que va oferir un repertori variat on no només hi havia nadales sinó altres cançons, con Boig per a tu i Hallelujah. Aquestes dues últimes amb arranjament del director del cor. El Francesc Ruiz dirigeix el cor des dels seus inicis, amb l’objectiu d’esdevenir en una referència musical i cultural d’àmbit local i comarcal. Amb seu al Masnou, el Cor Scandicus ha participat molt activament, des del 2012, en diferents concerts solidaris i actes organitzats per altres entitats i, a la vegada, ha impulsat nous esdeveniments musicals.

A continuació, va cantar el Cor de l’Ateneu amb un repertori també molt variat. Va començar amb dues cançons sud-africanes i va acabar amb quatre nadales. La primera, Fum, fum, fum, dirigida per la Maria Placencia, que s’estrenava en aquesta funció i que col·labora, durant els assajos dels dimecres, en la preparació i desenvolupament de les cançons. La resta del concert va estar dirigit per la Marta Giralt que, des del 2009, guia al cor per anar aconseguint nous reptes, com tornar a cantar Som el dia de Nadal però ara a quatre veus.

Per acabar, va arribar el moment més màgic del concert, el cant comú. Aquest any la nadala triada ha estat El noi de la mare i tots els cantaires van unificar les seves veus per interpretar aquesta cançó tradicional.

D’altra banda, el dissabte 21 de desembre, el Cor de l’Ateneu ha acudit puntual a la seva cita amb La Sopa de Pedres. Activitat organitzada per El Círcol de Badalona de la mà de Soca-Rel. Des de ja fa uns anys, el cor participa en aquesta activitat solidària, que té lloc a la plaça de la Vila, amb un petit concert que porta el cant coral al carrer. Gràcies al públic que s’ha aturat a escoltar i sentir el Nadal com ho fa el Cor de l’Ateneu.

Bones Festes!

22 de desembre de 2019