26/11/2018

L’Ateneu i la Setmana europea de la prevenció de residus

Ajuda profe

El projecte de Medi ambient de l’Ateneu té les piles ben carregades aquest curs. Mentre l’equip del projecte acaba d’elaborar la campanya de sensibilització 2019, han proposat als projectes d’infants i joves algunes activitats que s’encabeixen en la Setmana europea de la prevenció de residus (del 17 al 25 de novembre). Aquesta iniciativa dinamitzada per l’Agència de residus de Catalunya, arriba a la 1oª edició amb l’objectiu de fer visibles i potenciar accions que redueixin la generació de residus.

El dimecres de la setmana passada, amb els Prejoves, vam treballar el Malbaratament alimentari amb un taller de cuina d’aprofitament amb la Manoli i una reflexió sobre els aliments que desaprofitem amb el Ricard. Els joves van gaudir d’unes “torrijas de pobre” i un púding de taronja per llepar-se els dits i van descobrir que, amb unes barres de pa dur es poden fer meravelles!

Aquesta setmana, els infants tots els projectes, han fet un taller de Construcció de jocs i instruments amb material reciclat. Han pogut descobrir el potencial d’una ampolla de plàstic, un cartró d’una capsa de cereals, unes xapes o altres elements de rebuig. Acompanyats de la Juani, el Toni i l’Anna han pogut fer-se un cotxe de carreres, un parell de llibretes o unes maraques. Pintar, retallar, decorar… però reflexionant sobre la importància de Repensar les coses i abans de llençar, Reutilitzar o Reciclar.

Això ha estat l’aportació de l’Ateneu a la Setmana europea de la Prevenció de residus i ha estat possible gràcies a la Companyia La Residual, la Fundació La Roda i la Fundació AGBAR. Tots plegats per un futur sostenible!

26 de novembre de 2018

Més notícies: