14/11/2021

Premi Carrasco i Formiguera 2021

La Fundació Ateneu Sant Roc ha estat reconeguda amb el Premi Carrasco i Formiguera 2021, un guardó que atorga l’Associació d’Antics Alumnes del Col·legi Casp de Barcelona. Aquest és un reconeixement a la trajectòria i a la tasca que l’entitat realitza en favor de la cohesió social del barri i les activitats que s’hi duen a terme per fer cada dia millor la vida de les persones i les comunitats del barri de Sant Roc de Badalona.

Jesuïtes Casp és una escola del centre de Barcelona de gairebé 2.000 alumnes amb prop de 150 anys d’història. La seva Associació d’Antics Alumnes és una entitat amb l’objectiu d’aglutinar i promoure activitats per molts d’aquests antics alumnes que any rere any surten de les seves aules.
El Col·legi Casp té una llarga tradició de voluntariat i activisme dins la mateixa escola. Els alumnes comencen en l’etapa de batxillerat a fer de monitors d’activitats organitzades per la mateixa escola convertint aquesta segurament en una de les entitats amb més monitoratge de tot Catalunya. Vora 200 monitors cada any, la major part voluntaris i una gran part encara alumnes, participen en activitats com l’Escola d’Estiu, les Colònies i Campaments, equips esportius, el Taller de Teatre i moltes d’altres que s’organitzen per promoure el lleure als alumnes d’infantil, primària i secundària de l’escola.

Aquest és l’inici per molts dels alumnes en la seva trajectòria d’implicació social i de compromís que després, alguns d’ells, traslladen a altres entitats socials desenvolupant els valors apresos al Col·legi Casp per intentar que la societat sigui cada dia una mica més justa.

El guardó Carrasco i Formiguera 2021 es tracta d’un premi de llarg recorregut que, més enllà de la quantia econòmica que atorga, té un alt valor afegit en la difusió i divulgació que implica l’entitat entre tot el col·lectiu d’antics alumnes de Casp.

Des de l’Ateneu Sant Roc volem agrair a l’Associació d’Antics Alumnes de Casp aquest reconeixement i tot l’esforç i el treball que ha suposat la nostra divulgació a la seva xarxa.

Més notícies: