04/11/2022

Taller de fang per experimentar i fer volar la imaginació

2022tallerdefang 3

Si passes pel taller de fang veuràs que és un dels espais més emblemàtics de la Fundació Ateneu Sant Roc, on moltes visites queden boca-badades mirant el que hi ha exposat a les seves estanteries.

Tot just començà un bon dia que en Josep Torres va venir a fer un taller de fang pels nens i nenes del Centre obert infantil, amb el suport de la Fundació La Roda. Ja fa molts i molts anys d’això, però al llarg del temps hem tingut la sort de comptar amb talleristes com el Curro, la Tati i la Clara que han anat aprenent i experimentant, seguint les seves passes.

El fang, en l’àmbit pedagògic, és una eina que ajuda al desenvolupament integral de la persona. Durant la fase del modelatge es gaudeix de les textures, els cops, els frecs… però durant el procés d’elaboració, la tècnica requereix un treball personal de descoberta i aprenentatge de capacitats, com la paciència, habilitat, concentració, enginy i creativitat. La fase final sempre és sorprenent, quan les peces surten del forn amb aquell resultat inimaginable que ens fa sentir una mica artistes i satisfets de la feina feta.

És per això que a l’Ateneu, la demanda de tallers de fang va en augment i ha arribat el moment de transmetre aquests coneixements tot reprenent l’Espai de fang dels dilluns a la tarda, on educadors i educadores poden experimentar i fer volar la imaginació. I paral·lelament, durant unes quantes setmanes, un grup del Taller Sant Isidre de Fundació Formació i Treball comença a viure una petita experiència per descobrir aquest món nou.

Desitgem que aquests espais d’aprenentatge de la tècnica del fang omplin d’alegria a petits i grans artistes!

L'adreça electrònica no es publicarà.

Més notícies: