08/05/2024

40 aniversari Fira de Sant Roc

2024 fira sant roc 23

Un diumenge de maig al matí, a les 7 hi ha una munió important de gent, joves i grans que comparteixen samarreta i objectiu, gaudir i fer gaudir de la festa als veïns i veïnes del barri, oferint el millor.

El dia acompanya aquest Sant Roc tan ric i divers!

Sorprèn i contagia l’alegria de fer plegats, de veure com la plaça Roja va creixent, es va omplint de color, com nois i noies joves ens ajuden a trencar els estereotips de tota mena, participant i bastint de compromís la diada.

Va arribant gent d’arreu, vestint les taules, oferint un somriure acollidor quan algú s’acosta i brindant el que porten: artesanies, informació, mostra del seu saber i fins i tot flors i verdures!

A la plaça, a l’espai compartit, gegants, castells, danses que d’aquí, de la Xina o del Marroc, mostren tradicions i històries.

Al final del matí, l’Ateneu fa un regal a les persones de les paradetes, un regal únic: una arpillera feta des del cor.

Triem construir i compartir, la solidaritat i la comunitat, el respecte i la participació, i això és el que volem transmetre, viure!

Moltes gràcies • Ambulàncies Grup La Pau · Assemblea Nacional Catalana territorial de Badalona · Associació Camina Senegal – Taller Sant Isidre · Aula oberta (FASR) · AVV del Centre · AYNE Trinitarias · Banc de Sang i Teixits · Batucada O’Barullo. Orfeó Badaloní · Biblioteca Sant Roc · Can Banus (Fundació Acollida i Esperança) · CAP Sant Roc · Càritas Sant Josep de Badalona · Castellers de Badalona Colla Micaco · Centre Islàmic Camí de la Pau · Centre obert infantil (FASR) · Centre obert Joves (FASR) · Club d’Amics dels Estels Mira Mira · Club de Bitlles Catalanes Termites Llefià · Club dels dijous (FASR) · Comunalitat BDN.Sud · Conreu Sereny · Consell dels Infants de BDN · Cristina Garrigós · Danses Dakka Hadri Barcelona · Danses xineses Gimei · Diomcoop · Dones en Moviment · Dones i barri en xarxa · El mon bee · Equipament Cívic Polivalent Sant Roc · Esabar Saharaui Badalona cooperación · Esbart Sant Jordi. Orfeo Badaloní · Espai familiar Elna (FASR) · Espai Juguem (FASR) · Esplai Borinot (FASR) · Fet a mmmà · Formació de dones Laila (FASR) · Fundació Ateneu Sant Roc · Fundació Badalona Capaç · Fundació Carles Blach – Centre Sant Jaume · Fundació Llegat Roca i Pi · Fundació Pere Closa · Fundació Salut Alta · Fundación Ayuda Solidaria Hijas de Jesús FASFI · Gegants de Montgat · Gegants de Sant Jaume · Grup Arpilleres (FASR) · Grup de dones (FASR) · Grup de solidaritat És l’hora · Henna (FD Laila i COJ (FASR) · Institut Català d’Oncologia (ICO) · José Antonio Gómez · Les Bruixes (FISC) · Mar Fumador · M’ARTesanA · Òmnium Cultural · Parròquia Sant Roc · Plataforma Sant Roc som BDN · Ponts per la Pau · Puntaires (FASR) · Transformen l’Autopista C31 BDN · Trobada (FASR) · ViuTEA Associació, i a totes les persones voluntàries, per fer realitat aquesta festa.

Més informació

>Fundació Acollida i Esperança • La 40a Fira de Sant Roc: artesania, diversitat i mostra d’entitats. Veure article

>Oriol Lladó • La Fira de Sant Roc i la Festa del Badiu: les quatre característiques que expliquen l’èxit d’una i altra cita, que en el fons són les dues cares d’una mateixa moneda (apunt al blog de fa 10 anys, ben vigent). Veure article

>Oriol Lladó · El poder dels petits detalls. Veure article