Fundació Ateneu Sant Roc

Qui som?

La Fundació Ateneu Sant Roc està formada per 351 socis i sòcies, unes 400 persones voluntàries i 24 persones remunerades que es distribueixen dins d’equips de funcionament, programes i projectes que abasten 3 àmbits de treball.

organigrama2021

Patronat

El Patronat de la Fundació Ateneu Sant Roc és l’òrgan encarregat de determinar la missió i objectius de la fundació, planificar plans i programes, assegurar i gestionar els recursos i fer tasques de representació.

Presidenta Anna Vicente Farran

Vicepresident Pascual Placencia Zarzoso

Secretària Montserrat Maresma Soler

Tresorer José Antonio Durán Tobías

Vocals

José Antonio Góngora Leyva
Felipe Guerrero Robles
Lluís Font Formosa
Javier Antolín Sánchez
Ignacio Orce Satrústegui
Carol López Rodríguez
Manoli García González
Juan Jesús Guerrero Robles
Esteve Corbera Mestre
Teresa Dimas Matons
Marcel Mauri de los Ríos

Consells i òrgans de participació

Consell directiu: Òrgan que afiança els valors de la Fundació Ateneu Sant Roc. Els membres del consell debaten i donen suport a les propostes directives i pedagògiques de l’entitat.

Consells assessors: Es formen a demanda de l’equip directiu per a tractar temes relacionats amb el dia a dia de l’entitat. Aporten visions personals i professionals diverses que fa més efectiva i compartida la presa de decisions.

Consell dels infants i adolescents: Òrgan de participació d’infants i adolescents de 10 a 12 anys dels projectes d’Educació infants i joves de la fundació que dialoguen, debaten, es comprometen, elaboren propostes i fan sentir la seva veu.

Consell de comunicació: Òrgan encarregat d’assessorar en l’àmbit de la comunicació de l’entitat.

Observatoris: Grups de treball de debat que proposen canvis i noves línies transversals per a la millora de la qualitat pedagògica de la fundació. Actualment es troben en funcionament l’Observatori de la pobresa i l’Observatori de gènere.

Assemblea de socis/es: Trobada informativa per a socis i sòcies de l’entitat que participen econòmicament en la sotenibilitat de la Fundació Ateneu Sant Roc.

Trobada de voluntaris/es: Jornada de reflexió organitzada pel projecte de Formació i voluntariat. Mitjançant tècniques dinàmiques, voluntaris i personal remunerat debaten sobre la feina que es porta a terme, des de perpectives diferents amb l’objectiu d’obtenir noves propostes i noves fites per avançar i adequar el treball que es porta a terme a la Fundació Ateneu Sant Roc.

Responsables de gestió i logística

Direcció Salvador Figuerola
Coordinació Pilar López
Administració Mercè Peinado
Captació de fons Albert Francolí
Comunicació Roser Corbera
TIC Jordi Batet i Lluís Riera
Logística i manteniment Fali Carmona i Francisco Muñoz

Responsables de projectes i grups

Centre obert infantil Mireia Gorriz

Grup de muntanya Lorenzo Hernando
Ateneu en xarxa Anna Vicente

Missió, visió i valors de l’Ateneu Sant Roc

La missió de la Fundació Ateneu Sant Roc és afavorir la cohesió social del barri de Sant Roc de Badalona, conjuntament amb els seus veïns i veïnes, a través de la promoció de diversos projectes educatius, socials i culturals adreçats a infants, joves i adults, tot incidint de manera especial en els col·lectius en situació de vulnerabilitat i risc d’exclusió social.

Visió

La Fundació Ateneu Sant Roc vol:

• ser vehicle de transformació social des de l’experiència en la promoció de la cohesió i el treball per la inclusió.
  • ser un referent en els àmbits educatiu i sociocultural en el territori de Badalona Sud amb projecció a nivell de ciutat i nacional des de la implicació i coneixement de l’entorn.

Valors

Responsabilitat: Com resposta a les necessitats de les persones que viuen al barri. Compromís amb cadascuna de les persones que participen a l’Ateneu, petites i grans, en funció de les seves necessitats, interessos i capacitats.

Acollida: Amb predisposició i actitud  d’escolta, atenent amb tacte, dedicant el temps necessari i tenint cura de l’espai per tal que esdevingui familiar.

Justícia i solidaritat: Fomentar la convivència des de la igualtat de drets, respectant la singularitat de totes les persones i crear un clima solidari amb l’entorn immediat capaç de traspassar fronteres.

Gratuïtat: És el fonament de la persona en el seu bon fer que es basa en els principis de solidaritat, altruisme i compromís incondicionals.

Creativitat: Com a motor per reinventar-nos, cercar solucions i dibuixar dia a dia una realitat millor.

Aquests són els principals valors de l’entitat que volem aplicar amb coherència sense desmerèixer altres, i ens ajuden en el caminar dels nostres projectes.

Participem

Som membres de:

unnamed 2
Group 2
Group 5
Group 7
Group 6
Group 8b
somenergia lg

Participem en:

Apropa Cultura

Associació Vincle: xarxa per l’observatori de la població gitana de l’est d’Europa a Catalunya